Antywzorce metodyczne w programowaniu

Niepoprawne zachowania o określonych sytuacjach.


Antywzorce metodyczne:

  • Programowanie przez permutację - próba rozwiązania problemu przez zmiany w kodzie (bez zrozumienia istoty tego problemu), do czasu aż problem zostanie rozwiązany,
  • De-factoring - zastępowanie funkcjonalności dokumentacją,
  • Złoty młotek - faworyzowanie jednej technologii w celu rozwiązania wszystkich problemów, pomimo że istnieją lepsze metody przy użyciu innych technologii,
  • Silver bullet - założenie, że sprawdzone rozwiązanie będzie skuteczne przy rozwiązaniu dużo większego problemu,
  • Copypasteryzm (Copy and paste programming) - wielokrotne kopiowanie i modyfikowanie części kodu zamiast tworzenia uniwersalnych rozwiązań,
  • Czynnik nieprawdopodobieństwa - założenie, że nie ma możliwości, aby znany błąd się ujawnił podczas działania programu,
  • Przedwczesna optymalizacja - optymalizacja na podstawie niedostatecznej ilości danych o problemie,
  • Ponowne odkrywanie koła - tworzenie czegoś, co zostało już wielokrotnie zrobione i można łatwo z tego skorzystać,
  • Odkrywanie kwadratowego koła - rozwiązywanie problemu w zły sposób, podczas gdy istnieją gotowe, sprawdzone rozwiązania,
  • U mnie działa - ignorowanie problemów w działaniu systemu na innych instalacjach, ponieważ problem nie wystąpił na obecnej instalacji.




Komentarze facebook (polub nasz profil na FB aby je zobaczyć):
Ukryj menu