Strona główna
Książka
Zrzutka
Współpraca
Zasady, wzorce i metodologie w programowaniu - darmowy samouczek!
Podstawowe informacje o zasadach w programowaniu, wzorcach i antywzorcach projektowych oraz architektonicznych.
Zasady, wzorce i metodologie w programowaniu
2.1 Zasady w programowaniu
2.1.1 Zasady S.O.L.I.D
2.1.1.1 Single Responsibility Principle
2.1.1.2 Open-Close Principle
2.1.1.3 Liskov Substitution Principle
2.1.1.4 Interface Segregation Principle
2.1.1.5 Dependency Inversion Principle
2.1.2 Zasady GRASP - General Responsibility Assignment Software Patterns
2.1.2.1 Creator
2.1.2.2 Information Expert
2.1.2.3 Controller
2.1.2.4 Low Coupling
2.1.2.5 High Cohesion
2.1.2.6 Polymorphism
2.1.2.7 Pure Fabrication
2.1.2.8 Indirection
2.1.2.9 Protected Variations
2.1.3 DRY - Don't repeat yourself
2.1.4 KISS
2.1.5 Rule of Three
2.1.6 Separation of Concern
2.1.7 YAGNI - You Ain't Gonna Need It
2.1.8 MoSCoW
2.2 Wzorce projektowe
2.2.1 Wzorce kreacyjne
2.2.2 Wzorce strukturalne
2.2.3 Wzorce czynnościowe
2.3 Antywzorce projektowe
2.3.1 Antywzorce w zarządzaniu projektem
2.3.2 Antywzorce w projektowaniu oprogramowania
2.3.3 Antywzorce w programowaniu
2.4 Antywzorce metodyczne
2.5 Antywzorce organizacyjne
2.6 Wzorce architektoniczne
2.6.1 Tier architecture – Architektura warstwowa
2.6.1.1 Architektura jednowarstwowa
2.6.1.2 Architektura dwuwarstwowa
2.6.1.3 Architektura trójwarstwowa
2.6.1.4 Archituktura wielowarstwowa:
2.6.1.5 Zalety architektury warstwowej:
2.6.1.6 Wady architektury warstwowej:
2.6.2 DDD (Domain driven design)
2.6.3 MVC (Model-View-Controller)
2.6.3.1 Architektura
2.6.3.2 Model
2.6.3.3 View
2.6.3.4 Controller
2.6.3.5 Zalety MVC
2.6.3.6 Wady MVC
2.6.3.7 Domain Model vs. MVC Model vs. ViewModel
2.6.3.8 Model pasywny a model aktywny
2.6.3.9 Wzorce projektowe we wzorcu architektonicznym MVC
2.6.4 MVP (Model View Presenter)
2.6.4.1 Architektura wzorca MVP
2.6.4.2 Model
2.6.4.3 View
2.6.4.4 Presenter
2.6.4.5 Zalety MVP
2.6.4.6 Wady MVP
2.6.5 MVVM (Model View ViewModel)
2.6.5.1 Architektura MVVM
2.6.5.2 Zalety MVVM:
2.6.5.3 Wady MVVM:
2.6.6 MVC vs MVP vs MVVM
2.6.7 PAC (Presentation-Abstraction-Control)
2.6.8 Naked objects
2.6.8.1 Zalety naked objects:
2.6.8.2 Wady naked objects:
2.6.9 Potoki i filtry - Pipes and filters
2.6.10 Service-Oriented Architecture (SOA) – Architektura zorientowana na usługi
2.6.11 Event-Driven Architecture (EDA) - Architektura zorientowana na zdarzenia
2.7 Metodologie programowania
2.7.1 Programowanie zwinne
2.7.2 Manifest Agile
2.7.3 SCRUM
2.7.4 Programowanie ekstremalne - eXtreme programming (XP)
2.7.5 Test Driven Development - TDD
2.7.5.1 Wady TDD:
2.7.5.2 Zalety TDD:
2.7.6 Feature Driven Development
2.7.7 Lean Software Development
2.7.8 Dynamic Systems Development Method
2.8 Wzorce projektowe i architektoniczne wykorzystywane w .NET
2.8.1 Repozytorium
2.8.2 Inversion of Control
2.8.3 Metoda fabrykująca
2.8.4 Repozytorium generyczne
2.8.5 UnitOfWork
Komentarze facebook
(polub nasz profil na FB aby je zobaczyć)
: