Wzorce projektowe strukturalne w programowaniu

Wzorce związane ze strukturą aplikacji.


Wzorce strukturalne:

  • Adapter - Adapter (klasowy oraz obiektowy), umożliwia współpracę dwóch klas o niekompatybilnych interfejsach,
  • Decorator - Dekorator (obiektowy), pozwala na dynamicznie dodawanie nowych funkcjonalności do istniejących klas podczas działania programu,
  • Facade - Fasada (obiektowy), pojedyncza klasa, która służy do uproszczenia i uporządkowania możliwości systemu, służy do ułatwienia korzystania z systemu,
  • Composite - Kompozyt (obiektowy), polega na składaniu obiektów w taki sposób, aby klient widział je jako pojedynczy obiekt,
  • Bridge - Most (obiektowy), służy do oddzielenia interfejsu od jego implementacji,
  • Flyweight - Pyłek (obiektowy), służy do zmniejszenia wykorzystania pamięci poprzez obsługę wielu małych obiektów równocześnie, przy pomocy współdzielenia wspólnych cech,
  • Proxy - Pełnomocnik (obiektowy), polega na tworzeniu obiektu, który zastępuje inny obiekt.




Komentarze facebook (polub nasz profil na FB aby je zobaczyć):
Ukryj menu