Zdarzenia w języku C#
Zdarzenia - wywoływanie metod przez delegaty.
Zdarzenia opierają sie na wywoływaniu metod przez
delegaty. Zdarzenie jest to odpowiedź programu na pewne zmiany w obiektach. Zdarzeniem może być np.
kliknięcie przycisku lub
poruszanie myszką. Zdarzenia wykorzystują
model wydawcy i czytelnika. Oznacza to, że czytelnikami są obiekty zainteresowane zmianami zachodzącymi u danego wydawcy, czyli innego obiektu. Gdy u wydawcy zajdzie zmiana to zainteresowani czytelnicy zostaną o tym powiadomieni właśnie poprzez zdarzenie. Przy pomocy delegat zdarzenia wywołują odpowiednie metody u czytelników. Zmiana u wydawcy może wywołać wiele delegacji.
Ogólna składnia deklaracji zdarzenia:
[modyfikatory] event typ Identyfikator;
gdzie:
- modyfikatory - dostępne modyfikatory to: abstract, new, static, override, virtual, extern, public, private, protected, internal (opcjonalne),
- typ - nazwa delegaty z którą ma być powiązane zdarzenie (wymagane),
- identyfikator - nazwa zdarzenia (wymagane).
Przykładowy kod zdarzenia i delegaty:
class Zdarzenia
{
public delegate void DelegatZdarzenia();
public event DelegatZdarzenia Klikniecie;
}
Po kliknięciu przycisku zostaje wywołany delegat dla danego zdarzenia.
Więcej informacji na temat zdarzeń:
http://msdn.microsoft.com/pl-pl/library/awbftdfh.aspx
Komentarze facebook (polub nasz profil na FB aby je zobaczyć):