Struktury w języku C#

Struktury - deklaracja i składnia.


Struktury są bardzo podobne do klas, podobnie jak klasy mogą zawierać: stałe, pola, metody, właściwości, indeksatory, zdarzenia i konstruktory. Struktury są typem wartości (bezpośrednim) , natomiast klasy typem referencyjnym. W strukturze w przeciwieństwie do klas nie ma możliwości zdefiniowania konstruktora bezparametrowego. Konstruktor musi mieć przynajmniej jeden parametr oraz w ciele konstruktora muszą zostać zainicjowane wszystkie pola struktury. W strukturach nie można także inicjować pól w chwili ich deklaracji. Struktury nie obsługują dziedziczenia, ale mogą implementować interfejsy. Główną przewagą struktur nad klasami jest dużo większa prędkość działania.

Ogólna składnia deklaracji struktury:

[modyfikatory]  struct  Identyfikator   [ :lista_bazowa]
{
   składniki_struktury
}
gdzie:
  • modyfikatory - dostępne modyfikatory to: new, public, private, protected, internal (opcjonalne),
  • identyfikator - nazwa struktury (wymagane),
  • lista_bazowa - nazwy interfejsów oddzielone przecinkami (opcjonalne),
  • składniki_strktury - lista pół i metod danej struktury.

Przykładowy kod struktury:

struct Punkty {
    public Punkty(double x, double y)
    {
        X = x; Y = y;
    }
    public double X;
    public double Y;
}

Więcej na temat struktur:

http://msdn.microsoft.com/pl-pl/library/saxz13w4.aspx
Komentarze facebook (polub nasz profil na FB aby je zobaczyć):