Struktury w języku C#
Struktury - deklaracja i składnia.
Struktury są bardzo podobne do klas, podobnie jak klasy mogą zawierać: stałe, pola, metody, właściwości, indeksatory, zdarzenia i konstruktory.
Struktury są typem wartości (bezpośrednim) , natomiast
klasy typem referencyjnym. W strukturze w przeciwieństwie do klas nie ma możliwości zdefiniowania
konstruktora bezparametrowego. Konstruktor musi mieć przynajmniej jeden parametr oraz w ciele konstruktora muszą zostać
zainicjowane wszystkie pola struktury. W strukturach nie można także inicjować pól w chwili ich deklaracji.
Struktury nie obsługują dziedziczenia, ale
mogą implementować interfejsy. Główną przewagą struktur nad klasami jest dużo
większa prędkość działania.
Ogólna składnia deklaracji struktury:
[modyfikatory] struct Identyfikator [ :lista_bazowa]
{
składniki_struktury
}
gdzie:
- modyfikatory - dostępne modyfikatory to: new, public, private, protected, internal (opcjonalne),
- identyfikator - nazwa struktury (wymagane),
- lista_bazowa - nazwy interfejsów oddzielone przecinkami (opcjonalne),
- składniki_strktury - lista pół i metod danej struktury.
Przykładowy kod struktury:
struct Punkty {
public Punkty(double x, double y)
{
X = x; Y = y;
}
public double X;
public double Y;
}
Więcej na temat struktur:
http://msdn.microsoft.com/pl-pl/library/saxz13w4.aspx
Komentarze facebook (polub nasz profil na FB aby je zobaczyć):