Konwencje nazewnicze w programowaniu - duże litery.

Kiedy stosować duże litery. Styl wielbłąda i Pascala. Nazewnictwo klas, interfejsów, numeracji, parametrów, zmiennych, metod, właściwości i zdarzeń w języku C#.

Style pisania wielkimi literami:

  • styl Pascala - zaczynamy każde słowo w nazwie z dużej litery np. TestController,
  • styl Wielbłąda - zaczynamy każde słowo w nazwie z dużej litery za wyjątkiem pierwszego np. testController,
  • same duże litery - używamy tylko dużych liter dla nazw identyfikatorów składających się z maksimum 2 liter np. public const PI.

Nazewnictwo klas:

  • nazwa klasy musi być rzeczownikiem lub grupa rzeczownikowa,
  • używaj stylu Pascala,
  • nie używaj żadnego prefiksu klasy (notacja węgierska).

Nazewnictwo interfejsów:

  • nazwa interfejsu (nazywamy rzeczownikiem, grupą rzeczownikową lub przymiotnikiem) - opisuje zachowanie,
  • używaj stylu Pascala,
  • użyj prefiksu "I" dla nazw, po którym następuje duża litera (pierwszy znak nazwy interfejsu to I np. IEnumberable).

Nazewnictwo numeracji:

  • używaj stylu Pascala dla nazw wartości numeracji i nazw typów numeracji,
  • nie wstawiaj przedrostków (lub przyrostków) typom numeracyjnym lub wartościom numeracyjnym,
  • użyj liczby pojedynczej dla nazw numeracji,
  • użyj liczby mnogiej dla nazw pól bitów.

Nazwy parametrów:

  • używaj nazw opisowych, które powinny być wystarczające dla określenia znaczenia zmiennej i jej typu,
  • używaj stylu Wielbłąda.

Nazwy zmiennych:

  • zmienne zliczające najczęściej nazywane są literami: i, j, k, 1, m, n kiedy używane są w pętlach zliczających,
  • używaj stylu Wielbłąda.

Nazwy metod:

  • nazwy metod są czasownikami lub grupą czasownikową,
  • używaj stylu Pascala.

Nazwy właściwości:

  • nazwij właściwości używając rzeczowników lub grupy rzeczownikowej,
  • używaj stylu Pascala,
  • w niektórych wypadkach zasadne jest nazwanie właściwości tą samą nazwą jak jej typ.

Nazwy zdarzeń:

  • nazwij obsługę zdarzeń z przyrostkiem EventHandler,
  • użyj dwóch parametrów nazwanych sender i e,
  • używaj stylu Pascala,
  • nazwij argument zdarzenia klas z przyrostkiem EventArgs,
  • nazwij nazwę zdarzenia, które ma jest przed lub po, używając czasu teraźniejszego lub przeszłego,
  • rozważ nazywanie zdarzeń czasownikami.

Podsumowanie nazewnictwa (Rys. 2.1):

nazwy typów



Komentarze facebook (polub nasz profil na FB aby je zobaczyć):
Ukryj menu