Linkowanie w pozycjonowaniu SEO
Rodzaje linków do stron.
Linkowanie jest najważniejszą częścią procesu pozycjonowania.
Linki możemy podzielić na
2 typy ze względu na moc pozycjonerską:
- linki z atrybutem rel="follow" (pozycjonujące) - przekazujące Page Rank dla linkowanej domeny,
- linki z atrybutem rel="nofollow" - nieprzekazujące Page Rank dla linkowanej domeny.
Linki z atrybutem "follow" są bardzo cenne i pozycjonowanie opiera się głównie na pozyskiwaniu tego typu linków.
Linki z atrybutem "nofollow" jeszcze do niedawna miały bardzo małe znaczenie jednak ostatnimi czasy są bardzo cenne, ponieważ pozwalają zabezpieczyć domenę przed wpadnięciem w
filtr. Filtry będą opisane w kolejnych rozdziałach.
Kolejnym bardzo ważnym elementem linków są anchory.
Anchor jest
to tekst, który po kliknięciu przenosi nas na linkowaną stronę. Anchory powinny odpowiadać pozycjonowanym przez nas frazom, ponieważ dodając link, strona pozycjonowana jest na frazy związane właśnie z tym anchorem lub słowami w nim zawartymi. Aby zabezpieczyć się przed filtrem w wyszukiwarce należy
różnicować anchory.
Oprócz wyżej wymienionych czynników bardzo ważne są również źródła pochodzenia linków. Im wyższy
Page Rank strony linkującej oraz im mniejsza liczba linków wychodzących z tej strony tym większa wartość posiada link do naszej strony. Wskaźnik Page Rank jest jedynym oficjalnym wskaźnikiem podawanym przez
Google jednak nie zawsze jest on zgodny z rzeczywistą wartością strony, przez co w ostatnim czasie stracił w znacznej mierze znaczenie w pozycjonowaniu. Aktualnie ważniejszym wskaźnikiem jest wskaźnik
Trust Flow (zaufania), nie jest on oficjalnie podawany przez
Google jednak istnieje wiele serwisów przeliczających ten wskaźnik w zbliżony sposób do wyszukiwarki Google.
Najważniejszym czynnikiem w pozycjonowaniu jest zachowanie
naturalności linkowania. Linki powinny być dodawane
stopniowo i w miarę regularnie. Serwis powinien się ciągle rozwijać a co za tym idzie ciągle zdobywać nowe linki w coraz większych ilościach.
Kolejnym ważnym aspektem są
rozszerzenia domen. Naturalnie domeny najdroższe w utrzymaniu posiadają zazwyczaj najbogatszą treść a co za tym idzie linki z takich stron posiadają większą wartość w pozycjonowaniu. Należy zapewnić
różnorodność rozszerzeń domen linkujących. W przypadku nie spełnienia tych warunków strona bardzo szybko może dostać kare i zniknąć z wyników wyszukiwarki.
Komentarze facebook (polub nasz profil na FB aby je zobaczyć):