Długi ogon w pozycjonowaniu - Long Tail w SEO

Długi ogon - wiele niszowych fraz z większą konwersją.


Strategia "long tail" opiera się na pozycjonowaniu strony na bardzo dużą ilość słów kluczowych, lecz mniej popularnych i z mniejszym ruchem. Skoro wypozycjonowanie kilku ogólnych wyrażeń kluczowych może być bardzo trudne, lub ze względu na bardzo dużą konkurencje niemożliwe, to lepiej pozycjonować słowa mniej popularne za to w ilości hurtowej. Bardziej szczegółowych słów kluczowych zwykle używają internauci zainteresowani konkretną informacja lub ofertą, dzięki czemu stronę odwiedzają osoby, które z dużym prawdopodobieństwem skorzystają z znajdującej się na stronie oferty, co powoduje że strategia długiego ogona jest najczęściej stosowana w sklepach internetowych i przynosi lepsze efekty w postaci wyższej konwersji sprzedażowej oraz niższego współczynnika odrzuceń.
Zjawisko przedstawione zostało na Rys. 2.60.

long tail


Bardzo ważnym aspektem jest również stopień trudności wypozycjonowania takich fraz, bardziej niszowe słowa kluczowe są łatwiejsze i tańsze do wypozycjonowania i w większości wypadków wystarcza dobrze podlinkowana strona główna z dobrym linkowaniem wewnętrznym, aby uzyskać bardzo wysokie pozycje podstron na frazy z długiego ogona. Najważniejszą korzyścią z pozycjonowania „długiego ogona” jest fakt, że serwis staje się odporny na wahania pozycji ważniejszych słów kluczowych. Nawet w przypadku, kiedy kilka słów nie wejdzie do czołówki wyników, to i tak serwis pozostanie widoczny dla internautów, ze względu na wysokie pozycje pozostałych słów. Bardzo często zdarzają się kary i filtry za zbyt mocne lub nienaturalne linkowanie przez co strona główna znika z wyszukiwarki, natomiast pozostałe podstrony pozycjonowane na długi ogon nadal pozostają na swoich pozycjach.



Komentarze facebook (polub nasz profil na FB aby je zobaczyć):
Ukryj menu