Długi ogon w pozycjonowaniu - Long Tail w SEO
Długi ogon - wiele niszowych fraz z większą konwersją.
Strategia "
long tail" opiera się na pozycjonowaniu strony na bardzo
dużą ilość słów kluczowych, lecz
mniej popularnych i z mniejszym ruchem. Skoro wypozycjonowanie kilku ogólnych wyrażeń kluczowych może być bardzo trudne, lub ze względu na bardzo dużą konkurencje niemożliwe, to lepiej pozycjonować słowa mniej popularne za to w ilości hurtowej. Bardziej szczegółowych słów kluczowych zwykle używają internauci zainteresowani konkretną informacja lub ofertą, dzięki czemu stronę odwiedzają osoby, które z dużym prawdopodobieństwem skorzystają z znajdującej się na stronie oferty, co powoduje że strategia
długiego ogona jest najczęściej stosowana w
sklepach internetowych i przynosi lepsze efekty w postaci
wyższej konwersji sprzedażowej oraz
niższego współczynnika odrzuceń.
Zjawisko przedstawione zostało na Rys. 2.60.
Bardzo ważnym aspektem jest również stopień trudności wypozycjonowania takich fraz, bardziej niszowe słowa kluczowe są łatwiejsze i tańsze do wypozycjonowania i w większości wypadków wystarcza dobrze podlinkowana strona główna z dobrym linkowaniem wewnętrznym, aby uzyskać bardzo wysokie pozycje podstron na frazy z
długiego ogona. Najważniejszą korzyścią z pozycjonowania „długiego ogona” jest fakt, że serwis staje się odporny na wahania pozycji ważniejszych słów kluczowych. Nawet w przypadku, kiedy kilka słów nie wejdzie do czołówki wyników, to i tak serwis pozostanie widoczny dla internautów, ze względu na wysokie pozycje pozostałych słów. Bardzo często zdarzają się kary i filtry za zbyt mocne lub nienaturalne linkowanie przez co
strona główna znika z wyszukiwarki, natomiast pozostałe podstrony pozycjonowane na długi ogon nadal pozostają na swoich pozycjach.
Komentarze facebook (polub nasz profil na FB aby je zobaczyć):