Ban w google a pozycjonowanie SEO

Ban - usunięcie witryny z wyników wyszukiwania.


Pierwszym i zarazem najbardziej popularnym stwierdzeniem używanym w odniesieniu do kar Google jest tzw. "ban". Najczęściej określenie zdecydowanie nadużywane i stosowane bez względu na rodzaj kary, jaką faktycznie otrzymała witryna. Dla wielu użytkowników ban jest także synonimem wszystkich kar Google i najgorszą rzeczą, jaka może się przytrafić pozycjonowanej domenie. W praktyce ban jest faktycznie najsurowszą formą kary, jednak jest przyznawany bardzo rzadko w sytuacjach bardzo poważnego naruszenia regulaminu wyszukiwarki, czyli wskazówek dla webmasterów. Ban powoduje całkowite usunięcie witryny z wyników wyszukiwania, zarówno strony głównej jak i podstron.

Przyczyny nakładania bana:

  • Ukryty tekst,
  • Ukryte linki,
  • Za dziesiątki tys. subdomen,
  • Doorway Page (tworzenie osobnych stron dla każdej frazy i przekierowywanie użytkownika na stronę docelową),
  • Przekierowania,
  • Cloaking (polega na prezentowaniu innej treści użytkownikom a innej robotowi indeksującemu witrynę),
  • Strony stworzone tylko dla wyłudzenia pieniędzy.
Ban nakładany jest tylko i wyłącznie za zawartość domeny, ban nie ma związku z linkami przychodzącymi ani innymi czynnikami niezależnymi od webmastera. Aby ściągnąć bana ze strony należy usunąć przyczynę i zgłosić stronę do ponownego rozpatrzenia przez Google, trwa to zazwyczaj ok. 1-2 miesiące.
Komentarze facebook (polub nasz profil na FB aby je zobaczyć):